Pages

Wednesday, September 28, 2011

Untuk rujukan sebelum p mancing

  Sistem Barometer mengukur tekanan udara, kat bawah senarai contoh tekanan udara yg menjadi salah1 tabiat pemakan ikan. sesuai terutama di perairan lautan cetek dan juga di perairan air tawar. diukur dalam inci (inHg) atau dalam milibar (1 inHg sama 33,864 milibar). Sebab apa aku tulis ni, hehehehe nak wat rujukan nnti. nak cari sumber sendiri.. maybe aku sorang je yg faham kot...

Image
 ini ceduk kat google dr sesawang http://kurauking.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=4410 


Image Fishing Barometer,

   Ada something yg terlintas kat aku nk tulis benda ni sebab tadi masa tgk Forecast weather.com Penang (biasa tgk cuaca, bak kata perpatah sediakan payung sebelum hujan) tertiba terlihat perkataan Barometer, so aku compare dgn gambar ni. hahahah hari ni tekanan rendah x leh p mancing hahahaha.. sbb compare dgn picture ni, 'benda' ni susah mau beli.. kat mana nk dpt aku pun x tau... * terima kasih kat tuan yg tangkap picture ni,kat photobucket.. mmg tere la bro..


Aku pun x cekap jgk nk baca bab unit² ni. Hentam korang jer lah.... dlm weather.com ni dia guna unit kPa so tukar jer 100 kPa = 1000 hPa..